Thursday, June 12, 2008

'SAJA SEKEH-SEKEH... SIKIT'

Dia yang kumarah-marah
tapi alasannya tak pernah sudah
membuatkan aku tak kebah
oh sungguh menyampah.

Dia yang kutegur
tapi telinganya tak pernah jujur
apa yang diharap habis hancur
aku pula nyaris terkujur.

Dia yang kuajar
langsung tak mahu dengar
pun tak mahu sedar
oh sungguh kurang ajar.

Dia yang kusuka
manisnya di bibir saja
rupanya dia berpura-pura
aku yang hampir huru-hara.

Dia yang kubenci
tengok muka pun aku tak sudi
jangan kata nak memuja memuji
tapi selalu menjelma dalam mimpi.

Dia yang kukutuk
perangainya memang teruk
jangan harap aku nak pujuk
sudahnya aju pula yang merajuk.

Dia yang bertandang
tak pernah pun kuundang
tapi aku teramatlah senang
sopannya cukup terbilang.

Dia yang kusekeh
masih mampu ketawa terkekeh kekeh
mengadanya terhegeh-hegeh
aku pulak rasa macam selekeh...


Kita sesama kita: 'SESUATU YANG SEMPURNA BAGI KITA,
MUNGKIN TIDAK SEMPURNA BAGI ORANG
LAIN. SESUATU YANG ELOK BAGI ORANG
LAIN, MUNGKIN TIDAK ELOK BAGI KITA'

No comments: