Monday, August 18, 2008

"OH... WANITAKU..!"

Wanitaku yang satu itu sudah berkira-kira
sedangkan Ramadhan baru nak menyapa
syawal lambat lagi nak menjelmakan muka
tapi banyak benda sudah terfikir di kepalanya.

Sofa yang ada sudah dua tahun usia berlalu
katanya, bukankah elok jika tahun ini ditukar baru
walaupun masa beli dulu harganya RM beribu-ribu-ribu
sebab dah lama maka mata pun sudah naik jemu.

Katanya lagi, langsir pun nak kena tukar juga
sudah dua tahun lebih ia menggantung jasanya
berilah peluang ia berehat dan pencen pula
model baru akan dibeli untuk menggantikan tempatnya.


Oh, dia wanitaku yang juga anak mak mertuaku
keranamu tak mengapa kusanggup kosongkan sakuku
hanya dirimu yang teristimewa di dalam kalbuku
kekal kasihku kerana kau tetap satu di hati dan jua di mataku..!

________________________________________________

CINCIN

Kerana cincin sifatnya di jari
Memang sepadan cantik sekali
Tak sesuai ia untuk si kudung
Ibarat keris yang tidak bersarung.

23 comments:

S.YanaZ said...

Al-Bima,

untung kan jadi anak mak mertua...
:P

ah tok said...

Psssttt.

jangan ikutkan sangat!

hahaha!

meera said...

hmmm...
kejap je dah nak ramadhan kan...

Rajuna said...

disampuk hantu 'raya' kot. maklumlah dah nak puasa. haish, org perempuan memang macam tu kan?

Al-BIMA SAKTI said...

s.yanaz;  anak mak mertuaku yg untung...




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>




ah tok;   psstt...tak ikut salah, diikut pun salah... macam kepala dah kena belah...




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>




meera;  pantasnya waktu berlalu...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>




rajuna;   biasalah... dekat nak raya ni ramai yg kena sampok dek hantu raya...

Afida Anuar said...

Wahh.. bertuahnya orang rumah Incik Al-Bima;)

kuncop said...
This comment has been removed by the author.
kuncop said...

akak... akak..
cepat suh abg bima belikan carpet baru, renovate dapor, takmo tukar kereta baru ke~?? teeheehee...
abg bima jgn marah ya, tu kuncop cadangkan jer :p

t i u n g said...

planning dr awal bro.. tak kelam kabut nnt hehe..

KAKTINY said...

raya nih.. carpet baru, lansir baru, meja makan baru, sofa baru, tudung saji baru, rak meja baru..
fuh... sakan..

MAU TAK BARU.. BUKAN PASAL NAK SAMBUT RAYA!!!.. PASAI PINDAH UMAH BARU.. (rabak poket oiiih..)

melayuangkat said...

Assalamualaikum Al Bima,

Tak mengapa kita zahirkan kesyukuran kita atas nikmat dan rezeki Allah swt dengna membeli baju baru dan perhiasana baru untuk menyambut Aidilfitri asalkan tidak ada pembaziran dan menunjuk-nunjuk.

Beruntung suri hidup kamu mendapat teman yang mengerti hati budi.
Alhamdulillah!!

en_me said...

takkanlarr dia berkata-kata saja.. mesti ada senggol-senggol sikit.. kannns, ehehe

Princess Liyana said...

Yana setuju;)

huhu mesti mahu ank mak mertua gembira kan:)ahaks..sila kosongkan saku anda

Mr PenyuBiru said...

huhu..sib baik wanitaku bukan begitu..

Al-BIMA SAKTI said...

afida;iya.. iya... bertuah... bertuah...

Al-BIMA SAKTI said...

kuncop;cepat...cepat... tawaran masih terbuka...

Al-BIMA SAKTI said...

tiung;

iyalah tuh...

Al-BIMA SAKTI said...

kaktiny;sambil menyelam minum air ler tuh...

Al-BIMA SAKTI said...

melayuangkat;waalaikummussalam bu,btul tu. yg penting bukan nak nunjuk-nunjuk...suri hidupku memang sentiasa beruntung, bu... alhamdulillah...

Al-BIMA SAKTI said...

en_me;dah tersenggol pun...

Al-BIMA SAKTI said...

princess;kerana anak mak mentua, jangan kata kosong saku, kosongkan 'bank' pun takper.... uhuk...uhuk...

Al-BIMA SAKTI said...

mr penyubiru;dia takut kot. ekou garang sangat dgn dia kot....

mas_maya said...

tah pape tah