Wednesday, May 14, 2008

PENULIS BLOG TAK BERTANGGUNGJAWAB..?

keris melayu yg hilang



ALAHAI.... ! Itulah yang dinamakan manusia... ada perasaan dan tak ada perasaan.

Menulis sesuka hati tanpa memikirkan perasaan manusia yang lain. Haprak punya manusia...!Kerana aku MELAYU..., aku begitu tersinggung dan sakit hati dengana beberapa penulis blog yang haprak yang menulis komen tentang sesuatu kaum secara terbuka dan menyakitkan hati.

Mereka yang haprak dan tak sedar diri siapa mereka itu sanggup menggunakan kata-kata kesat, memaki hamun dan menuduh kaum lain tanpa memikirkan sensitiviti kaum lain.

Yang menyakitkan hati, kerana aku MELAYU, terdapat laman-laman blog yang secara terbuka dan sesuka hati mereka menyenaraikan puluhan perkara yang kaum tertentu tidak suka terhadap orang MELAYU. Ia mengandungi hasutan dan penghinaan yang serius.Apa ke jadah semua ni...?

Di mana pihak-pihak tertentu yang bertanggungjawab yang boleh mengambil tindakan ke atas mereka ini? Takkan nak membutakan mata aje..! Sedarkah mereka bahawa semua itu boleh menggugatkan keamanan dan keselamatan negara?

Moral:

1. Kita ni selalu aje bersikap takpe... takpe..! Bila dah parah baru nak bertindak. Bila dah terhantuk baru nak terngadah.

2. Tanggungjawab dalam mengawal sesuatu perkara yang berkaitan diberikan kepada 'wrong person.

3. Bangsa lain dah tak respect MELAYU lagi sebab MELAYU dah lemah. MELAYU suka dengki sesama sendiri. MELAYU sendiri yang meletakakkan MELAYU di tempat yang paling hina dan keji kerana 'bersarangnya' sikap busuk hati dan dengki khianat.

4. MELAYU yang diberikan tanggungjawab tak ada perasaan MELAYU. Ramai MELAYU lupa diri. Asalk penuh tembolok, asal kocek penuh, haram tolak tepi, bangsa tepis tepi... janji dapat hidup senang lenang, kereta besar duit banyak, holiday acap kali. Dihina, dimaki dikeji pun tak apa...!

Itulah MELAYU haprak.... MELAYU yang jadi puntung kayu api di neraka jahanam..!

No comments: