Thursday, February 4, 2010

KENAPA PENYANGAK DADAH MINAT MALAYSIA?

ketamin Pictures, Images and Photos



Kekadang hairan juga aku. Kenapalah penyangak-penyangak dadah dari luar negara suka sangat 'berhijrah' ke negara kita ni untuk berniaga dadah?

Kalau sebelum ini ramai Mat Hitam dari Afrika yang terlibat dengana kegitan itu. Tapi kini sudah berjangkit ke Mat-Mat Dubai dan Mat-Mat Iran pula.

Kenapa mudah sangat mereka bawa dadah itu masuk ke Malaysia? Kenapa mereka tak pergi ke Singapura, Indonesia, Thailand dan negara-negara lain yang berjiran dengan Malaysia?

Apakah yang terkandung dalam fikiran penyangak-penyangak dadah itu? Adakah mereka rasa bila bawa dadah ke Malaysia, kemungkinan mereka boleh lepas lebih tinggi daripada kemungkinan mereka akan tertangkap? Kerana itu mereka tak rasa takut atau gentar datang bersama dadah ke Malaysia.

Apakah selama ini mereka anggap Malaysia negara paling mudah dadah dibawa masuk dan edar untuk Mat-Mat gian di sini? Agaknya mungkin juga kerana terlalu tinggi permintaan najis haram itu di sini.

Kes terbaru, lelaki dari Dubai membawa dadah yang dimasukkan ke dalam spray rambut. Sedangkan mereka berkepala botak.

Apakah mereka menyangkakan penguatkuasa kita bodoh dan cuba diperbodoh-bodohkan? Atau mereka yang terlalu ghairah untuk berniaga dadah di Malaysia ini tidak sedar yang diri mereka sebenarnya bodoh?

Harap pihak berkuasa lebih teliti dan lebih tegas lagi. Supaya Malaysia tidak tercatat di mata dunia sebagai negara yang mudah dibawa masuk dadah. Malu kita..!

4 comments:

Anonymous said...

Agaknya belia kita ni terkenal dengan mat-mat gian.. pelanggan yang tak pernah putus.

david santos said...

Really great work and very good exemple. Congratulations.

AL-BIMA SAKTI said...

thanx all...

S.R said...

nama je rakyat repulik islam iran.kesian kat ahmnadinejad.haha