Friday, March 20, 2009

DIA DAN ISTERINYA...

TERPERANGKAP PRASANGKA

Dia bermenung berhari-hari. Menjejaskan tugas hakiki.

"Kenapa"?

Katanya, dia susah hati.

Aku ingin tahu. Dia cuba berahsia.

Aku mendesak. Dia mengalah.

"Isteriku curang..!" katanya. Terbias riak kecewa.

Aku terkejut.

"Dia ada hubungan sulit dengan jantan lain," bentaknya.

"Kau serius...?"

Dia angguk. Lemah.

"Mana kau tahu?"

"Ada orang beritahu aku. Dan berdasarkan naluri seorang suami," jelasnya.

"Kau dah tanya isteri kau?"

"Dia tak mengaku. Tapi aku ragu. Aku terperangkap dalam rasa curiga terhadapnya..." dia merenung jauh. Mungkin mengingati alam rumah tangga yang dibina selama lima tahun bersama isterinya.

"Sudahnya?"

"Aku sayangkan dia.." lelaki itu terus merenung jauh. Kali ini mungkin dia membayangkan pula raut wajah isterinya yang cantik jelita itu.


SEKEHLOGI:

"Ada ketikanya kebenaran itu amat menyakitkan. Ada kalanya juga, yang menyakitkan itu bukanlah bermakna kebenaran."

12 comments:

Princess Liyana said...

btoll tu..tepat skali..kdg2 kebenaranla yg amat menyakitkan..alaahai

ku tak sempurna said...

lebih baik Tak Tahu jika Tahu itu menyakitkan...

Tie said...

Alaahai.......!

Tak faham dengan isterinya tu...suami penyayang, isteri pulak buat hal...

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

kisah yg terlalu banyak diceritakan dalam media. sob, sob sedihnya :(

Mak Su said...

susah gaks ya...nauzubillah....

pastikan dicheck dengan teliti, kan.

noorlara said...

ermmm dugaan kekadang mencabar kesabaran. Isteri curang kena tanye sebab musababnye, jaga isteri macam main layang layang kekadang dibiar tali panjang-panjang kekadang direntap sikit sikit tapi tali dilepas jgn.
Jaga suami macam jaga baby... sabau je le...

Bunga Rampai said...

Semakin kerap kita dengar kisah sebegini. Sedihnya.

Mudah-mudahan masaalah yang dihadapinya dapat dileraikan.


Salam :-)

LED said...

susah gak eh..

klu suami kurang bagi layanan pun curang, terlebih layan pun curang gak.

persoklan, layanan tu nk diukur camner?benchmark?

AL-BIMA SAKTI said...

princess;
kebenaran menyakitkan... tp ada nikmat dan hikmahnya...


ku tak sempurna;
terserahhhh...


tie;
alahai...
manusia macam2 perangai dan citarasa... (?)


Zalisa;
asam garam kehidupan kini...(?)


mak su;
na'uzubillah...


lara;
stuju... he he he...


bunga rampai;
setiap masalah ada penyelesaiaannya...


led;
nak ukur camana ya?
kena fikirlah sendiri...

dcrysz said...

kehidupan yang hakiki...
sukar dicari...

k said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

I LOVE YOU said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛